onsdag 3 februari 2010

I en liten loge på Riksteatern..


..sitter jag och mitt mobila kontor. I salen bredvid repas det för fullt och jag får springa in och köra mina scener då och då. Min roll är i och för sig inte stor så mina scener är inte många, det blir mest jobb vid datorn alltså. Mycket ska fixas innan turnéstart. Enormt mycket. Jag gör listor, fixar, checkar av, fyller på, släcker bränder, tänder nya och försöker att inte stressa sönder under tiden. 

Samtidigt är det ett sjukt roligt jobb. "Turnéledare" har alltid stått på min to do-list över vad jag vill jobba med/som. Och nu är är jag där, jag är turnéledare. Så ibland får jag påminna mig själv, särskilt när pressen och stressen ligger på som mest, att jag faktiskt jobbar med det jag vill och i den bransch jag vill vara i. 

Men ni vet hur det är, ibland är det svårt att se skogen för alla träd.

2 kommentarer:

Sus sa...

Du borde ha en assisten!!

(you know what I meen, nodge, nodge..)

Anonym sa...

du är så himla duktig.
en stolt mamma. puss