söndag 5 augusti 2007

TJEJERNA MED KOLLEN OCH BOLLEN

Holk "Bäst", dvs nr 3, är holken där jag och Brorsan bor. En liten liten stuga på några få kvadratmeter men med en förmåga att likt en illusionist få saker och ting att upphöra i tomma intet. Trots att vi är ordentliga och skötsamma tjejer som har stenkoll...
Vi hävdar bestämt att vi har slagit rekord på hur mycket saker man får in i en så pass liten stuga. Trots vårt IHÄRDIGA städande, blir det stökigt så fort man vänder ryggen till. Konstigt. Men som jag och min Brorsa brukar säga: Det finns så mycket annat att fokusera på. Japp.

Följande saker har försvunnit i vår holk:

Solglasögonfodral
Vitt linne
Nycklar (Försvinner dagligen)
Pennor
Plånböcker
Tandkräm
Mobil-laddare (som jag så ofta förlagt, glömt och slarvat bort flera gånger förr...)
Gummisnoddar
Hårtork
Örhängen
Mm....

Igår kväll knackade vår granne på när vi hade krupit ner för att sova..
"Vet ni om att ni har nycklarna kvar i låset på utsidan av dörren..? Och här är Hannas papper som hon letade efter... de låg i köket"

Jag blir mörkrädd.

Inga kommentarer: