tisdag 2 oktober 2007

AS TIME GOES BY...

Nog att jag suttit på balkongen i regn och rusk och snikat från grannens nätverk, men tydligen har det inte blivit mycket bloggande av. Nämen se där, DET var väl en skräll!?!

Den senaste tiden har min tid och energi gått till lägenheten först och främst. Världens bästa lägenhet för övrigt:) Det har packats upp, körts flyttlass, målats, packats upp ännu mer.. Men nu är vi nästan klara. Några små detaljer kvar endast och visst känns det väl tokbra.
Min tid och energi har även gått till att:
- försöka hitta pluggmotivation, måste väl finnas nånstans??
- häpnas och irriteras över maktmissbrukande vakter...igen!
- mysa med fina nära och kära
- unsätta min lilla morsmors i Falun
- skratta åt när Nilo härmar Shrek på Fredriks blogg! Lika kul som de pratade katterna på kossan.se. ;)
- ta tripp till IKEA en löningssöndag,-ICKE att rekommendera
- pysslat till Saras tidning
- börjat förbereda för Sunwing-reunion
- förklara för okänd granne hur ledsen jag var att jag råkat tagit hans tvättid.. Kan nån snälla upprepa hur man räknar månader på knogarna, så jag inte bokar tvättid den 31:a september igen. P I N S A M T!

I övrigt har jag upplevt den värsta fysiska smärtan någonsin i mitt liv. Jag kände mig som mest effektiv, nattetid då endast tomten var vaken.. ja, och så jag då. Snurrade runt i mitt rum i nya lägenheten och flyttade grejer fram och tillbaka, hit och dit i ett fasligt tempo. Parerade med precision förbi sänggaveln på min mastodontsäng gång på gång utan problem. Sen hände DET. Sängen stod plötsligt HELT i vägen och jag dunkade in mitt vänstra knä rätt i hörnet på sängramen. Aj. AJ. AJ!!!!! Timmen var för sen och det gjorde på tok för ont för att skrika könsord och bli förbannad. I stället föll jag ihop i en hög på sängen och grät hysteriskt. Tyst hysteriskt gråt alltså. Sjögräs låg ju och sov. Okej, jag blev lite förbannad också.. på mig själv! När jag låg där och väntade på att den värsta smärtan skulle släppa tänkte jag ”Hur lyckas jag alltid med sånt här!?” KLANTA!
Min rädsla för att föda barn är plötsligt som bortblåst..

Förresten, efter mycket sökande har Sjögräs äntligen hittat den första silverfisken i vår lägenhet! Hon gjorde som vi hade bestämt tidigare.. Dammsög upp först silverfisken och sen lite riskorn så den inte skulle ligga där och lida i dammsugspåsen. Humant. Bra jobbat Sjögräs, jag är stolt.

På turné igen.. Lämnar Sthlm för några dagar i Sundsvall. Tillbaka till Nacksta och kortvarigt samboliv med Marit och Fredrik. Ska bli skoj att träffa mina fina vänner där uppe! På fredag blir det gig på Södra berget för Bolagsverket, ska bli sjukt skoj! Ljuvligt att få jobba lite med Marit igen!

Sj, Sj gamle vän.. Endast två timmars försening idag. Tur att jag hade Keba med som resesällskap!

2 kommentarer:

Joakim sa...

ååhh.. alltid lika kul när du äntligen uppdaterat bloggen din.. ;) (ska jag säga.. kanske inte, men ja gjorde det)
men stackars ditt knä.. ta de försiktigt malin! de e farligt att bo i lägenhet i stockholm! :P
kraaaam på dig!

Anonym sa...

Jag är MYCKET imponerad av den heroiska silverfiskinsatsen.