måndag 18 februari 2008

STOREBROR

Jag fortsätter på mitt brodertema. Nu har turen kommit till min storebror. Han fyller nämligen 30 år idag. Igår var hela familjen, + min svägerskas familj, på plats för att fira födelsedagsbarnet. På sin sista dag som 20-something blev Storebror stolt ägare av bla Tintin-samlar-grejer, ett radiostyrt piratskepp (som vi provkörde i badkaret) och ett presentkort till en st skepparexamen. Vid frukosten i morse diskuterade vi åldrar. Ingen åldersnoja hos brorsan och jag konstaterade att 30 är en bra ålder. Perfekt ålder, sa jag nog till och med. Sen räknade jag ut denna svåra ekvation att 30-4=26,vilket betyder att jag fyller alltså 26 år i år (det går inte att lura mig inte)! DET känns däremot väldigt konstigt. Det känns ju som igår när jag firade min 20-års dag i London med att bevittna Sverige-England i VM, eller min 21-års dag då jag fick ett surpriseparty på ett tak på Mallis, eller världens bästa 25-års dag förra året för den delen. Vad ska man säga..? Tiden går fort. Jäkligt fort! Det är bara att hänga med. Och min storebror har alltså hängt med i 30 år nu. Mycket bra jobbat av honom!
GRATTIS min UNDERBARA Storebror! Du är ju världens bästa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjena malin! Tänkte bara påpeka att du är 26 utan körkot.
Jag är nu 18 med körkort;P

Ha de bäst:D
Ps.Jag gillar dig ändå Ds.

Anonym sa...

Grattis Kusin! Kan knappt tro det men ja, nog är det sant alltid :) 30 bast är något man inte fyller varje dag! Tyvär kan jag inte fira då den stora festen drar igång men jag hoppas att allt blir lyckat!

Många tusen kramar från en av de 3 små kusinerna :)