måndag 3 mars 2008

FESTEN!


Festen blev en succé! En lycklig storebror med alla nära och kära njöt av en fantastisk kväll, som dock gick alldeles för fort. Men vi hann med en hel del god mat, underhållning, sentimentala och fina tal, fina presenter, dans, dansuppvisning av storebror och skratt. Mitt projekt, som höll på att försvinna när datorn kraschade, fick sitt lilla utrymme på festen också. Mina timmar av filmning, redigering och slitande av hår gav utdelning och resultatet blev en fullt fungerande film. En film om min bror och hans historia. Den var såklart tillägnad min bror, men det blev även lite av en Malin-ego-film (man får ju passa på!;)). Jag var lillasyster Malin, som tillsammans med lillebror berättade storebror-historier, men jag var även storebror Magnus. Med buskiga ögonbryn, slips, kostym och backslick tog jag mig äran att få gestalta min storebror och göra parodi av hans karaktärsdrag och egenheter. Och jag tror jag lyckades rätt bra faktiskt.. Kanske får ni se ett smakprov!:) Jag var även toastmaster och stod för pauseunderhållning, så kvällen blev aningen hektisk men även underbart lyckad. Storebror sa att kvällen var den bästa i hans liv, bättre än så kan det ju inte bli. Han förtjänar det bästa, min storebror!

Jag hade lite fullt upp under kvällen, som sagt. Som tur var hade jag min mästerfotograf - Malin Sjögren - på plats, som fotade lite.

2 kommentarer:

Marit sa...

Vad jag har missat....

Anonym sa...

Vilken syster alltså!! Du är bara för fin Malin! Pyss!/A-L