måndag 5 maj 2008

Dubbelmoral...?

I City idag kan man läsa ett repotage om skönhetsoperationer som misslyckats. Det handlar om kvinnor som lagt sig under kniven och fått men för livet. Jag har aldrig varit en förespråkare för skönhetsoperationer, men det är såklart upp till var vuxen person att göra vad de vill med sina kroppar. Dessa kvinnor har haft otur, men visst är det samtidigt allmänt känt att det inte är en riskfri grej att göra? Visst vet man att det kan gå riktigt riktigt illa?? Men självklart tråkigt, på många sätt, att de här kvinnorna får leva med både psykiskt och fysiskt lidande.

Detta pryder alltså framsidan av City idag. Väldigt bra att skriva om skönhetsoperationernas baksida, det behövs! Men direkt under, längst ner på sidan, finns en reklamannons för just.. Tada: skönhetsoperationer! Tidningar har ett ansvar, men visst är det också vi läsare som får sortera det som skrivs och ta till oss av det vi vill. Men lite känsla tycker man väl att Stockholm City kan ha? Lite väl klantigt tycker jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå hallå. :)
Det blev inte 23 maj som jag åkte till sthlm. Utan typ helgen efter, 30 maj. Men jag kan ju komma till dig 24:e endå, om det passade bra. :)

Ströbaek sa...

bra observation... du kan få börja prya hos mig och min blogg ;)

anna-lill sa...

Hen härreguuuuud, Hur ä lä mä lä?? Fantastisk stad det här, full av JC-människor & whitetrashSvenssons... Jag har inte alls fördomar om gävle. Visste du att Gävle är sveriges klamydiatätaste stad? Är du säker att du kommer därifrån? Det stämmer liksom inte det här tycker jag.

Fredrik sa...

Det är där hon lärde sig att vara promiskuös, det var en hård skola;) Kan du inte skriva något nytt snart? Kram på dig...