måndag 5 maj 2008

Hälsoresan

Min "bara vara"-dag i lördags blev en riktig kvalitetsdag. Fixade och donade hemma i lägenheten (läs: satt framför datorn) och tog en tur till Moderna Museet och kollade Andy Warholutställningen. Sen fixade jag min deklaration, med stor hjälp av min far. Han har nämligen mycket mer koll på sånt än vad jag har, och då känner han att han måste hjälpa mig. Vilket jag uppskattar sjukt mycket! I 3 veckors tid har han påmint mig om att jag måste räkna ut mina dagar, kolla kvitton och biljetter osv.. 2007 var ett flängigt år med turné och slit och släng hit och dit, så jag har sort of skjutit upp uträknandet. Men i lördags alltså, tog jag tag i det. Och min fina pappa hjälpte mig till 100%! Tack pappa!!



Lördagsvädret var underbart och jag dissade min längtan till häng på uteservering alternativt på en filt i gröngräset. Istället begav jag mig till Ullis. Vi handlade alla typer av onyttigheter som fanns på Daglivs. Det blev en kväll med kaloriintag på hög nivå och diskussioner om det mesta. Ullis och Linda, tack för en sjukt trevlig kväll!


Efter ätarlördagen kom hälsosöndagen. Efter lång förmiddagspromenad mötte jag upp tjejerna för en efterlängtad SPA-dag i Sollentuna. Det var underbart! Och lätt det bästa sättet att ladda upp batterierna igen. Det blev en resa i hälsans tecken och jag har nog aldrig känt mig så ren i kropp och själ. Det är märkligt va lite ansiktsmask, frukt, juice, massage och fint sällskap kan göra. Mysigt, i ordets rätta bemärkelse.






Inga kommentarer: