tisdag 26 augusti 2008

Reality check

Jag är sentimental, nostalgisk, eftertänksam och emotionell, och framför allt är jag tillbaka i verkligheten igen. Rent fysiskt i alla fall. I sinnet är jag någon helt annanstans, i en helt annan verklighet. Tror inte riktigt att medvetandet hinner uppfatta situationen faktiskt. Först är man på Öland och har en underbart mysig sommar, sen drar man till Rhodos för the semester of a lifetime och nästa dag går man upp 6.15 och sätter sig bakom datorn på kontoret. Verkligheten i form av en käftsmäll är det vi snackar om här. En stor fet käftsmäll.

Separationsångest, kan man väl också kalla det. Att leva drömmen tillsammans med fantastiska människor och sen skiljas åt på Arlanda och gå varsitt håll. Som att dö en smula. Nu gäller det bara att hålla drömmen levande och komma ihåg vad som är viktigast här i livet. Att leva. Precis det. Att leva livet.


Jag har en strålande höst framför mig och jag är exalterad. Blir spännande att se vad den har att bjuda på. Mitt höstschema är redan fullspäckat, nu ska järnen in i elden med besked.

Nu kallar verkligheten. Det blir trevligt det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej mallan !
jaa, jag läser faktiskt din blogg & kollar varje dag ifall det kommer nått nytt. jag hoppas du hade det bra i rhodos ! många kramar ! / natta

anna-lill sa...

Jag förstår PRECIS vad du menar, jag är i samma sits... vad är vardag? & vad är nuet? hm... hoppas vi ses snart iaf! Puss!

Nina sa...

Det är då vi passar på att ses för ett kaffemaraton? :)